Thursday, December 04, 2014

Dean Baquet

was aghast that Washington Gadfly  would publish his home number, which was recently deleted from though the New York Times published where Darren Wilson lives.

Baquet claims the two are not comparable because the Times did not publish Darren Wilson's home number.

Oh, gee. That's really exculpatory.  The Times saved Wilson from someone making threatening phone calls.  Instead, they made it possible for people to actually CARRY out their threats and off him.

Anyway, after much consideration, his phone number was deleted from this non-blog.  It would not have advanced the story to have every conservative freak in the country--and there are quite a few!--calling him at home.  Instead, the phone number was used to bait him into a substantive response, for the first time, to questions that the publication of Wilson's information raised.

Now, his rank hyporcisy is much in evidence.  I was determined not to let him hide between the Times spokesperson or the Public Editor.

Other stuff about Dean Baquet--

1.  He  stole this reporter's exclusive report about the dopey essay Obama wrote at Columbia--the only thing he wrote there that anyone ever obtained--for the front page of the New York Times.

3. He refused  to report that the Washington Post is being sued for racial discrimination by longtime black employee David DeJesus.  Even though he reports on race discrimination lawsuits against far less prominent organizations and businesses. In an email to Evan Gahr last year, Baquet dismissed the Washington Post lawsuit as trivial.

What is it going to take for the New York Times to cover DeJesus? Does he need to get shot by a white cop after robbing a convenience store? Then the New York Times can exploit him to cast aspersions on white people and  American society?

4. He refused to report that the Bush White House got a journalist fired from the Hudson Institute because he embarrassed Karl Rove.  Notwithstanding the fact that the Bush White House acted after they saw an article IN the New York Times about the controversy. (See incriminating email below).

Not to anyone following up on this. I am not a blogger. I am not a blogger. I am not a blogger. In other words, I am not a blogger. I have written for almost every major conservative publication. Most bloggers have not been paid for a single article. I was a press critic for the late New York Post editorial page editor Eric Breindel and a staff reporter for Insight magazine, sister publication of the Washington Times.

I only represent myself here. But given my record that should count for quite a bit. 



Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home